woensdag 11 juni 2008

Lid van de EEE club

Hoera!

Na lang, lang wachten op een levering uit Taiwan, via Misco -> Amsterdam plus dagenlang gependel tussen DHL Rotterdam (Kiotoweg) en m´n woning waar ie vandaag voor de 3e keer werd aangeboden... en er eindelijk ook iemand ter plekke was om in ontvangst te nemen...
Is mijn ASUS EEE 900 (de black edition) LINUX aangekomen!


















En wat een apparaat! Potverdikkeme, die maakt echt alles waar wat ik van tevoren had verwacht. Handzaam, usable, simpel, snel...
Het is wel even wennen om te gaan met het net iets kleinere toetsenbord (dus veel dubbele aanslagen in ´t begin) en ik ben blij dat ik heb gewacht tot de 900 serie te bestellen was. Het 8,9 inch schermpje is niet groot maar al weer een stuk beter dan de eerste EEE serie, de 700 (7 inch).
Bovenal is het wennen na jaren te hebben gewerkt op flinke desktops en forse laptops dat zo´n kleine rakker (vooralsnog) vokomen voldoet aan mijn pc gebruik... Dat kan haast niet, is je eerste reactie.
De komende tijd ga ik eens goed werken en spelen met het dingetje. Ik zal, denk ik, vooral moeten wennen aan het permanent gebruik van webapplicaties en ´t permanent ´aanhangen´ van hardware als ik bijvoorbeeld grote hoeveelheden data wil opslaan...

Geen opmerkingen: