maandag 26 april 2010

Android en Librarything

"...Maar wij hebben OpenSource..."

Snoeven wij Android gebruikers altijd wanneer Apple weer een nieuwe versie van de Iphone lanceert. Niet dat ik daar permanent van gebruik maak of dit uitdraag, maar toch... Het statement is er zo nu en dan.

Al enige tijd, zeker na mijn verhuizing naar Delfshaven:



En de dozen vol boeken weer door mijn handen gingen, wakkerde dit de ambitie aan om nu eens en voor altijd de collectie in te voeren. Niet voor niets heb ik destijds mijn account geüpgrade om meer dan 250 (o.e.d. aantal) in te voeren (waarbij de teller vooralsnog is blijven steken op 358).

Met alle ontwikkelingen en verschuivingen op hardware zou het inmiddels toch wel eens mogelijk moeten zijn om via je telefoon, een barcode-scanner-app boeken, geautomatiseerd, in te voeren, in LibraryThing, toch?

Google wees uit dat dit ook werkte. En vol goede moed downloadde ik het Google-android-scriptje. En met wat getweak aan de code...




Zou dat allemaal wel goed moeten komen, toch? Wellicht zijn het mijn code-skills, maar d'r uitkomen kwam ik niet. Gelukkig was ik daarin niet de enige, maar mocht nog iemand suggesties hebben?

De pragmatische (en dodelijk simpele) oplossing kwam van een zekere sashteach en kost kost amper muisklikken meer.

I just use the barcode scanner app(free) with the browser.

-open the browser and go to librarything add book page
-click on
home button
-go to the barcode scanner app
-when it gives the beep of
recognition, click on home button
-go back to the librarything page in the
browser
-click on the search box and long hold, a menu pops up
-click on
paste from the menu
-then click on search, voila

The scanner only
has trouble with about 1 out of 15 books. For that one, just click on the search
box and type manually.

Love it. I am able to move around the
librarything using the droid browser with little annoyance

Kopieren en plakken... Ik had het kunnen weten, de gouden regel van generatie internet.

2 opmerkingen:

Hester zei

Tja... dacht ik laat ik de blog van mijn coach eens bekijken... steek ik misschien nog iets op. Dat bleek ijdele hoop. Ieder zijn vak, of zoiets. Wel leuke plaatjes!

Tim de Haan zei

Nou ik snapte het ook niet helemaal hoor... :-S

Althans ik kreeg m´n telefoon met die specifieke applicatie waar in de (onderliggende) code ook nog geknutseld moest worden niet aan de praat.

Het doel was om #18 semi-automatisch via de telefoon te doen. Een streepjescode (van een boek) inscannen met de camera van m´n telefoon en dat dan weer in je eigen bibliotheek-database plaatsen en opslaan.

Wellicht dat het ooit nog lukt...