zaterdag 22 november 2008

Aan het lezen...

Momenteel in de tas naar het werk, naast mijn bed op het nachtkastje, af en toe beneden op de bank, in de keuken en op ´t...

Spanje achter de schermen van Steven Adolf, journalist van de NRC.





















Het aardige van het boek is dat het aan de hand van een tiental Spaanse feesten het land, de regio´s ontleedt, verklaart en duidt. Ook prettig is dat het mij eens inzicht geeft in een aantal zaken rondom Spanje die ik al jaren voorbij zie komen maar nog nooit volledig heb kunnen doorgronden. Het Catalaans nationalisme, de Baskische kwestie, Galicië... Bovenal het waarom van de luidruchtige Spanjool die mij, in het verleden, deed struikelen in de tentoonstellingszaal van het NAI, de weg naar de garderobe blokkeerde en al luid kwetterend, me tot het uiterste tergend, mij de toegang tot de NAI boekhandel ontzegde.

Een aanrader...

Geen opmerkingen: