zondag 15 november 2009

RSS

Juni 2009 verklaarde ik RSS dood, gekscherend uiteraard maar met ´n kern van waarheid. RSS als webfeedformaat werkt uiteraard nog steeds prima, uitstekend zelfs. Alleen zie ik het meer en meer toegepast worden in ´zakelijk´ gebruik... Voor individueel gebruik zie je de verspreiding en vooral het tot je nemen van nieuws - voorheen via RSS - verschuiven naar een site als Twitter.




























En toch is RSS de afgelopen tijd bij mij weer bezig aan een voorzichtige opmars, heel specifiek via de Google Reader op mijn N73. De reden is heel simpel, een niet te stuiten behoefte ´alle´ #23-dingenblogs te lezen. En via RSS met name de voordelen van..:

Een webfeed is een alternatieve, versimpelde weergave van online inhoud. Het is de meest gebruikte vorm van websyndicatie.

...Zorgen ervoor dat ik snel, en efficiënt (zonder opmaak, uitlijning en de rest van de ´data-slurpende´ widgets van een blog) een bericht kan doornemen.

Zodoende neem ik aan ´t begin en einde van de dag in de trein even de tijd om de nieuwe posts door te nemen van de tweede groep #23-dingers, de coaches en zo nu en dan een nieuw bericht uit de pilotgroep. En tussendoor, overdag, komen nieuwe bijdragen gewoon aan de linkerzijde van mijn browser binnen via een RSS op deze link .

Geen opmerkingen: