maandag 6 juli 2009

#7 Mashups



Al geruime tijd is 't een mashup-hit op internet om video's te voorzien van merkwaardig (van het origineel) afwijkende voice-overs, na-synchronisaties of ondertiteling.

Een van de bekendste en meest bewerkte fragmenten is er een uit Der Untergang waarin (in het Origineel) Hitler tot inzicht komt dat zijn florisante verwachtingen rondom de verschillende fronten niet stroken met de werkelijkheid.

Varianten gaan onder andere over een bedrijfsuitje, XBOX-live toegang, een aandelenportefeuille Fortis, een gestolen auto en ga zo maar door.

De meest recente variant die ik tegenkwam gaat, actueel, over het overlijden van Michael Jackson. Ook deze gebeurtenis hakt erin.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Ja erg hilarisch. Maar nog leuker is het om zelf een dergelijk filmpje te maken.
Een oud-cursiste maakt bij de afronding van 23 Dingen deze dansfilm, met mij in de hoofdrol... Ik lag in een deuk! Makkelijk om ook zelf te maken, geen login nodig.

Tim de Haan zei

Leuk is ie!
De andere running gag is inderdaad Bollywood, gestart met een hilarische ondertiteling van: Benny Lava

Andere leuke ´generatoren´ waarvoor je volgens mij ook niet gelijk een login nodig hebt zijn:

Obamicon me, simpsonize me en (altijd leuk rond Kerst) Elf yourself