Maar da´s misschien wel erg makkelijk geblogd voor deze keer en moet ik mijn 7 stellingen nog eens even tegen het licht houden
- Internet = Mobiel en Alom
- Internet steeds vanzelfsprekender
- Locatie wordt steeds belangrijker
- Voorheen gescheiden functies vervlechten
- Mobiel internet een verlengstuk van reguliere webactiviteiten (met een mobiele twist)
- Van Desk naar Web
- Hardware/Interface wisselingen
Belangrijkste leverancier voor mij van ´toekomst-info´ is de webtrendmap van de Information Architects Japan met hun fraaie ´metrokaart´ van Tokyo boordevol webtrends die jaarlijks uitkomt.
En een apart mapje in mijn Google Bladwijzers over Trendwatching met als top 3
Om af en toe op een rustig moment weer eens door te nemen en te kijken wat de ´experts´ er van vinden. En bovenal ogen en oren open want voor je het weet duiken webtrends op in het wereldnieuws.
5 opmerkingen:
Hoi Tim,
kun jij wel bij ding 9? Ik krijg de melding dat het artikel nog niet bestaat en wordt doorverwezen naar de agenda, die weer aangeeft dat ding 8&9 op 22 juni worden vrijgegeven...
Doe ik iets verkeerd?
Klopt inderdaad het ´toekomst´ artikel was nog niet vrijgegeven.
Ik was bezig met een blog-inhaalslagje na mijn vakantie en dacht dat ik voor het schrijven van een toekomst-blog (#9) ´t ook voorlopig zonder artikel zou kunnen.
Mogelijk dat ik daar dan nog op terug moet komen na vrijgave van het artikel ;-).
Bericht is inmiddels gereleased. Stond op 25 juLi gepland ;-)
Interessante slides heb je daar gepresenteerd, Tim. Je punt over Locatie, die steeds belangrijker wordt ... bedoel je daarmee de vindbaarheid van je locatie? How to get there? Ik ben ook geneigd om te stellen, dat locatie er juist niet meer (of steeds minder) toe doet voor een organisatie of bedrijf. Tig manieren om je product of dienst te leveren aan de gebruiker. De uitdaging ligt er ook, om je service aan te bieden op de plekken waar die gebruiker juist is. ZIJN locatie wordt dus steeds belangrijker. En misschien zelfs voor een lokale instelling als een stedelijk- of regionaal archief des te interessanter om te weten wie er op Hyves en Flickr etc. in jouw werkgebied wonen/interesse hebben.
"a penny for my thoughts"
ps. check je links naar Trendwatching en TED Talks...
@23 dingen
Het gaat (mij) inderdaad om de locatie van de gebruiker die m.i. steeds belangrijker wordt. De toepassingen zijn nog niet volledig doorgebroken of gemeengoed... Maar het belang wat bijvoorbeeld Latitude van Google hecht aan de locatie van de gebruiker, het permanent online zijn i.c.m. gps techniek duiden volgens mij de richting waar het op gaat. Die locatie van de gebruiker is nl. van belang om op het juiste moment op de juiste plaats de juiste informatie los te laten op die gebruiker. Ik vermoed en verwacht dat dat nog wel grote verschuivingen in het aanbieden van content, de achterliggende business-modellen zal geven.
Kortom ik ben het helemaal eens met je commentaar ;-).
Ps. Ik loop de links even na
Een reactie posten